Saturday, February 12, 2011

Al-Quran Digital....


Assalamualaikum w.b.t

Al-Quran digital keluaran terbaru dari syarikat ENMAC Malaysia yang juga penaja rasmi Akademi Al-Quran di TV9. Merupakan Al-Quran digital pertama di dunia. Memang canggih dan mudah untuk digunakan. Kalau dulu kita susah nak membawa Al-Quran ke mana-mana, apatah lagi nak membacanya. Bukan apa, kalau nak bawa Al-Quran mesti sentiasa ada wuduk lepas tu kesucian Al-Quran mesti di jaga. Tak boleh bawa masuk tandas. Tapi dengan teknologi terkini, kita tak perlu lagi risau , kerana semua masalah nie tal lagi menjadi isu. Aplikasi dalam bentuk digital, boleh di 'turn off' bila-bila masa, sama seperti handphone ataupun komputer, menjadikan al-Quran tetap terpelihara. Boleh di bawa walaupun tanpa wuduk kerana ia bukan Al-Quran dalam bentuk kekal.

Bagi yang musykil tentang perkara ini, boleh rujuk pada ustaz-ustaz. Lagi pun produk dah mendapat kelulusan JAKIM...so insyallah . Takde lagi alasan untuk kita jauh dengan al-Quran . Bacalah setiap hari , tanpa mengira waktu dan tempat , Al-Quran digital ni memang mudah untuk di baca.

Sebenarnya ia bukan hanya sebuah AL-Quran biasa tapi ada macam-macam aplikasi dalam Al-Quran digital nie..semuanya desenaraikan dibawah. Antaranya terdapat banyak kitab2 hadith , dan kalau nak beli atau baca memang tak larat kita nak angkut semua kitab tuh..tapi bawa Al-Quran digital, insyallah semua menjadi senang. Mudah-mudahan ramai orang islam mendapatkan produk sebegini, dijual dengan harga yang amat berpatutan, memang cukup berbaloi, apatah lagi produk nie boleh dipakai oleh semua ahli keluarga dan sehingga ke anak cucu. Kalau saper2 yang berminat boleh hubungi saya di 0135921992/0149639415 atau email ke m.norsyahidin@gmail.com.

- Complete Holy Quran in voices of 5 famous Reciters namely:
* Sheikh Abdul Rahman Al-Sudais
* Sheikh Mahir Al-Moaqeli
* Sheihk Saad Al-Ghamidi
* Sheikh Ali bin Abdul Rahman Al Hudhaify
* Sheikh Muhammad Ayoub
- Last Para/Juz recited by 10 famous reciters.
- Complete Holy Quran in 6 beautiful fonts
- Multiple Ayahs can be read on one Page like book with audio
- Prayer Time and Qibla Direction for major cities of the world.
- 34 Fonts in different styles and Sizes
- Tafseer, Hadeeth, History & other Islamic Books:
* Tafseer Ibne Katheer (Arabic)
* Tafseer Ibne Katheer (English)
* Tafseer Ibne Katheer (Urdu)
* Tafseer Al-Jalalain (Arabic)
* Tafseer Al-Jalalain (Indonesian)
* Tafseer Al-Qurtabi (Arabic)
* Tafseer Al-Tabari (Arabic)
* Saheeh Al-Bukhari (Arabic)
* Saheeh Al-Bukhari (English)
* Saheeh Al-Bukhari (Indonesian)
* Saheeh Al-Bukhari (Urdu)
* Saheeh Muslim (Arabic)
* Saheeh Muslim (Urdu)
* Riad-as-Salheen (Arabic)
* Riad-as-Salheen (English)
* Riad-as-Salheen (French)
* Sunnen Ibne Majja (Arabic)
* Sunnen Nissaie (Arabic)
* Sunnen Abu Dowood (Arabic)
* Sunnen Tirmizi (Arabic)
* Arabaeen Nawawi (Arabic)
* Arabaeen Nawawi (English)
* Hadeth Qudsi (Arabic)
* Qasas-ul-Anbia (Arabic)
* Al-Kabaer (Arabic)
* Al-Rahiq Al-Makhtum (Arabic)
* Belugh elmaram
* Hisn-ul-Muslim (Arabic)
* Hisn-ul-Muslim (English)
* Ahakm Al-Tajweed

- Quran Translation in 24 Languages
Albanian, Azerbaijani, Bosnian, Dutch, English, Finnish, French, German,
Hausa, Indonesian, Italian, Latin, Malaysian, Persian, Polish, Purtuguese,
Russian, Spanish, Swahili, Tamil, Thai, Transliteration, Turkish, Urdu

No comments:

Post a Comment

Post a Comment